Angående burkkärlek och pyssel.

 

Jag har en mindre (skitstor) förkärlek till glasburkar. Om jag fick som jag ville skulle allt i mitt kök ligga i fina glasburkar. Helst av den sorten som syns på den högra och vänstra bilden. Än så länge har jag på ett eller annat vis lyckats samla på mig ungefär 15 söta glasburkar. Men, alla är tyvärr inte av den där superfina sorten. Hursomhelst, jag tänkte tipsa pysselsveriges invånare med lite saker som kan piffa upp köket.

 

För det första: Man kan införskaffa ett mini-set med akrylfärger. Jag hittade ett sådant på Netto för en tjuga innehållande elva 12ml tuber i olika färger. Kvalitén på dessa är superkass, men funkar ypperligt till följande i-brist-på-annat-pyssel.

Burkar av olika slag är lätt att komma över. Honungsburkar, tacosåsburkar, fetaostburkar osv. Dock brukar locken vara fula med dumma loggor och i värdelösa färger, därför KAN DU MÅLA DEM!

Lägg i något mysigt som hasselnötter, solrosfrön, bönor, müsli eller strössel osv, och livet blir plötsligt lite finare.

 

Marielle


Kommentarer
Postat av: Jacob

Jag har ett tips till alla pojkvänner därute: Gå inte med på att köpa alla burkar din flickas nya burkberoende spottar på dig. Var sansad och ta en förfrågan med en nypa förnuft; inte för mycket, inte för lite. Allt för att du ska bibehålla hennes lycka och välbefinnande, men även för att pengarna ska gå runt i våra knapra liv ;)

2010-03-14 @ 23:55:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback