Recept: Supernyttiga muffins

Eftersom att jag är drottning i muffinslandet experimenterar jag en hel del för att komma på olika recept, för att hålla mig själv underhållen. Här kommer ett recept på väldigt nyttiga OCH goda muffins.


 

12 stora muffins

Ingredienser:

3 ägg
2 msk honung
75g smör
3dl grahamsmjöl
1½ dl rågmjöl
2dl mjölk
2 tsk vaniljsocker
1½ tsk bakpulver

1dl frysta hallon
2dl frysta blåbär
1-2dl solrosfrön
2msk linfrön
1-2dl hackade nötter
(ex. hasselnötter eller valnötter)

 

Gör såhär:

Vispa ägg och smält honung med elvisp tills det blir poröst, tillsätt mjöl, mjölk, smält smör och vaniljsocker, vispa ordentligt. Rör ner tillbehören och vispa runt tills smeten blir härligt lila. Tillsätt bakpulver och blanda försiktigt ut det. Häll upp i muffinsformar - STORT TIPS: Ha en muffinsplåt!

Ha dem inne i ugnen i 20min på 210grader.

 

Perfekt till frukost eller mellanmål.

 

Marielle - muffinsdrottning


 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hur blir de mörka då? Har du ingen kakao i?

2010-03-16 @ 21:59:39
Postat av: Elinore

De var mums :3 och sockerfria godsaker är nice :D jag ska prova nån gång.

2010-03-17 @ 17:37:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback