Julie & Julia

 

 

Idag, efter att ha gett upp hoppet om att kunna producera ytterligare, någorlunda naturtrogen bark drog jag mig tillbaka till soffan med en skål smöriga popcorn. Där kunde jag ligga tänkte jag och försökte ignorera popcornens flottiga yta. Att se på film verkade vara en bra idé och bestämde mig för att se filmen "Julie & Julia".

För er som inte har sett den och har en förkärlek för inspirationsgivande ting så är det här rätt film för er. Kortfattat handlar det om två olika kvinnor, i två helt olika tider (50tal och 2000-tal) som finner matlagningen som en räddning i deras annars tråkiga vardag. Kvinnan i 2000-talet bestämmer sig en dag för att starta en blogg med utmaningen att plöja igenom den andra kvinnans kokbok men över 500 recept på 365 dagar. Ett smått omöjligt projekt kanske men jag gillar sånt, när det är lite glöd i folk.

 

Så nu, med lite extra kraft av denna inspirationsfyllda film tänker jag fortsätta med mitt eget storslagna projekt och minsann inte ge upp i första taget. Jag ska bara sova först.

Godnatt.

 

Marielle - popcorntjock.


Kommentarer
Postat av: emma - 18 & gravid

tycker att den filmen är lite småmysig :) man blir om inte annat sugen på att laga mat!

2010-04-07 @ 18:43:56
URL: http://emmasc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback