En dag på Jobbet, gisslandrama på Lidl.



Det var till synes en helt vanlig morgon; vaknade i all awesomeness med snusdräggel på kudden, utspilld smoothie, och började med att sätta igång ett nytt avsnitt av L word i vanlig ordning. Allt gick enligt planerna tills jag upptäckte; jag råkade ta sista snusen dagen innan! I skräck reste jag mig upp snabbare än blixten och på 5 röda var jag inne i duschen. Drog sedan på mig linne, skjorta, trosa, byxa, strumpa, strumpa, känga, känga, låste dörren och sprang till bussen.
Väl inne i stan går jag i panik till Lidl, handlar viktiga saker som potatismos, avokado, toapapper, bananer och snus. Jag märker att det är något i luften och kollar mig omkring, där! I kassan står en kvinna, som tidigare försökt stjäla ett packe cigg, nu är hon där igen, står i kassan och ska denna gången betala för en center! Personalen ber kvinnan visa sina fickor, men hon vägrar och rör sig mot utgången, i samma sekund springer kassörskan och trycker på låset. Jag slänger av mig kläderna och alla står som förbluffade när dom upptäcker att både batman, spiderman och superman egentligen är samma person, samma person som de tidigare stått i samma kö som. Jag räddar situationen, lyfter upp en blond kvinna som tittar med skräckinjagande förtjusning på mig, tar henne därifrån och löser hela situationen. Två väktare kom springandes utanför men saktade ner och fann återigen lugnet när dom upptäckt att jag redan befann mig på platsen.. I morgon ska jag åka dit igen och leta upp min livs kärlek, hon var lik Maja Ivarsson i The Sounds, säg till om ni ser henne!

Sanna, vardagshjälte.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback