You are my person.

Hösten 2004 var första gången jag och Marielle träffades, jag var 16 och Marielle var 15. Det var fest i min lägenhet och Marielle hade följt med våran gemensamma vän dit. Jag var som resten av de kanske 20 personerna skitfull och Marielle såg mest obekväm ut. Hon tyckte varken om mig eller alkohol speciellt mycket, jag tyckte inte om mig, men alkohol var min bästa kompis.

Ungefär ett år senare träffades vi på igen, hos våran gemensamma kompis, hon gillade mig inte då heller, fast jag ansåg att jag var trevlig då jag försökte supa henne under bordet med sex on the beach och en massa sprit. Konstig tjej tyckte jag och skrattade mest.



Sen hände det något, andra året på gymnasiet, började vi hänga och blev oskiljaktiga. Egentligen är vi ganska olika, Marielle är ganska pryd, jag är.. vad ska man kalla det? Sexuellt frigjord? det låter fint. Marielle tänker före hon pratar, jag tänker inte alls. Hon gillar hästar, jag förstår inte grejen. Och det finns säkert tusen till saker som skiljer oss. Men, sen är vi lika också. Vi målar, syr, gillar matlagning, vi är spralliga till tusen, annars inte speciellt tjejiga i övrigt.

Vintern 2006 insåg jag något alla andra redan insett, att jag mer eller mindre försökte supa ihjäl mig.
Jag åkte in på psyk och blev medicinerad och mer eller mindre övervakad. Andra natten ringde jag Marielle och sa knappt ett ord, två timmar senare var hon där, i fem minuter och bara kramade mig.
Tre veckor senare fick jag komma hem igen, varje helg och ledig tid var vi med varandra, målade och drack oss höga på kaffe och höll på med tusen olika projekt. Efter några månader tyckte Marielle att jag behövde komma ut bland folk igen och vi gick på fest, laddade upp med termos och drack kaffe hela kvällen, det var nog i särklass världen sämsta fest, men samtidigt världens finaste. Jag vet ingen som har ställt upp för mig så mycket som hon, någon som sett mig nere i skiten och dragit upp mig därifrån flera gånger om.
Det jag egentligen ville säga (för att citera Greys Anatomy) You are my person och jag älskar dig.

/Sanna


Kommentarer
Postat av: bella.

Det är så mycket hjärtan på det här.. Åh.

2010-03-24 @ 19:04:33
URL: http://smultronibacken.blogg.se/
Postat av: Elinore

Vad fint :) det är härligt att läsa om sån vacker vänskap.



2010-03-25 @ 10:49:17
Postat av: Nicole Margit Pernklint

Så himla fint Sanna!

2010-03-25 @ 14:01:49
URL: http://lyckorusimagen.blogg.se/
Postat av: funbun

Så fint, såna vänner ska man vara rädd om. Samma med mig och min bästis, nu bor vi låångt ifrån varandra men har äöndpå bra kontakt :-)

2010-03-27 @ 14:35:50
URL: http://funbun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback