Det där med att göra ett eget datorspel.

Mjaha, nu har spelprojekt 1 tagit slut och alla drar en lättnads suck med lätt besviken underton. Det har varit 10 intensiva veckor och tillslut fick vi faktiskt ett färdigt spel, lite buggar här och där vad jag förstår, jag har själv inte spelat spelet alls haha.



Men, är man intresserad kan man ladda ner spelet HÄR och observera fina loggan som jag lyckats klämma fram. Spelet är inte sådär superfancy, det är trots allt det första spelet vi gör, men ändå! Vi har lärt oss väldigt mycket och på tal om det leder det mig till nästa sak.

Eftersom att jag personligen inte var sådär överdrivet förtjust i spelet kände jag häromdagen att: Jag kan göra ett eget spel. Hur svårt kan det vara liksom? (Dum fråga, jag vet ju svaret)

Så, jag och min kära man som råkar vara programmerare, hans vän Daniel som ska sköta ljud samt min goda vän Josef som delar den grafiska biten med mig, ska tillverka ett superfint spel från och med NU!

Visst, vi är bara fyra personer så det blir mycket arbete, men det ska vara mer som ett fritidsprojekt. Dessutom ska vi satsa på att göra det sjukt noggrannt, detaljerat och sådär lagom avancerat, så det lär ta ganska lång tid. Beräknad release typ.. våren 2012.

Storyn är förövrigt jättefin, synd om er bara som inte får veta något för sånt här håller man hemligt. HAH!


Marielle - rätt jävla nöjd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback