lycklig och välplanerad, verkligen.


Jo men jag ska hänga i Norrland och ha utställning i sådär en vecka, och eftersom att jag är den mest välplanerande människa jag vet, ställde jag såklart ut ölen sju timmar innan tåget skulle gå. (ingen kan säga nåt om att ölen inte blir perfekt kalla utomhus i denna årstiden!) Tre timmar innan jag ska åka kändes det som att jag glömt något, just det, kläder ska man tydligen ha med sig... Slänger in all möjlig skit i tvättmaskinen; rutigt, randigt, svart, vitt, rött, blått osv och hoppas på det bästa. (Jag är inte säker, men jag tror jag lyckades att inte färga något.) När det är ungefär trettio minuter kvar slänger jag i kläderna i väskan och ramlar in i duschen, ja jag ramlade. Är därför numera ägare av världens finaste blåmärke på rumpan, helt okej.
Tio minuter kvar tills bussen till tåget går, drar på mig flanellskjortan och lite annat tjaffs och börjar springa till bussen, ca 200 meter ifrån huset kändes det lite tomt i ena armen... HELVETE, TAVLORNA! Springer tillbaka till huset och sen till bussen, det visar sig att bussen är 15 minuter försenad. När jag tillslut sitter där och ser en fin tanke framför mig: jag + dom kalla ölen = san.. HELVETE, ÖLEEEEN!
Så ja, nu sitter jag här på tåget som jag dessutom ska åka på i 11 timmar och 11 minuter och numera utan ölen, som istället ligger och gosar med varandra ute i kylan. Ibland går allt precis som man tänkt sig, verkligen. Fattas bara att nån idiot ska komma och sätta sig jämte och flåsa mig i örat eller nåt.
(Ps, pressbyrån har bestämt sig för att öppna kl 8.00 på lördagar så snart är jag utan snus med, underbar morgon!)

Sanna.
(Är det bara jag som tycker det är sjukt tråkigt att borsta tänderna och brukar göra ansiktmålning med tandkrämen?)

Kommentarer
Postat av: Anna (11 år)

gjorde det inte ont att pirsa näs ryggen ????

2011-11-09 @ 17:25:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback