Att gå på Dataspelsutvecklingsprogrammet, del 2

Jag fortsätter med lite av mitt arbete från min utbildning. Uppgift 2 i kursen Skisstekniker var att rita en karaktär. Att först jobba med olika siluetter för att sen fortsätta med den man gillar bäst och vidarutveckla den i tre olika varianter.

Uppgift 2: Karaktär








Jag är en sån där människa som inte fungerar så bra i skiss-fasen. Allt jag gör känns slarvigt och dåligt och jag är mycket mer förtjust i att lägga ner flera timmar - om inte dagars arbete på en bild för att arbeta med mycket detaljer och uppnå perfektion.

I denna uppgift var det tyvärr inte meningen. Siluetterna skulle ta någon minut och de mer utvecklade bilderna skulle ta runt en halvtimme.

Valet av karaktär var ganska underligt för mig, jag är mycket mer bekväm i att rita tjejer, men jag valde ändå att göra något helt annorlunda.


Fortsättning följer!


Marielle.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback