Kvinnor.




Jag är förälskad.
I en försupen snuskgubbe i 50års åldern, han är författare.
Charles Bukowski har skrivit boken "Kvinnor", och det är det mest geniala jag någonsin läst. Här kommer ett utdrag.

"Jag var glad över att jag inte var kär, att jag inte trivdes med livet. Jag tycker om att vara mot allting. Folk som är förälskade blir ofta snarstuckna och farliga. De mister sitt sinne för perspektiv. De mister sitt sinne för humor. De blir nervösa, psykotiska, tråkiga. De blir till och med mördare."


Med en förkärlek till bitterhet, Sanna

Kommentarer
Postat av: Anonym

jää, bukowski är rå på ett raktimagensätt. "factotum" är värd att snoka reda på med.

2010-03-10 @ 11:41:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback